Elektronik tebligat tasarruf sağlıyor

AA

sarfiyatından, zamandan kazanç sağlayan ve ettiren bir yöntem elektronik tebligat (e-tebligat).

Kamu kurumlarının hayatına girdikten sonra vatandaşlar için de kurumlar için de büyük avantaj sağladı.

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın aktif kullandığı sistem, farklı kurumlar tarafından da tercih ediliyor.

Hazine ve Maliye Bakanlığı, 8 milyon kişinin kullanımına sunduğu elektronik tebligat (e-tebligat) sistemiyle bugüne kadar 121 milyondan fazla belgeyi elektronik ortamda bildirirken yaklaşık 2,7 milyar lira tasarruf etti.

1,5 milyar beyanname elektronik ortamda geçti

Bu kapsamda, elektronik ortamda alınan beyanname sayısı 1,5 milyarı aştı. Sadece e-beyanname sistemiyle kağıttan yapılan tasarruf 750 milyon lirayı aştı.

Hataları azaltıyor

Geliştirilen hazır beyan sistemiyle vergi beyannamelerinin hızlı, kolay, ekonomik ve güvenilir şekilde Gelir İdaresi Başkanlığı’na intikali sağlanırken hatalar da asgariye indiriliyor.

E-arşiv ve e-fatura uygulamalarının her birinden birer milyon, e-defter uygulamasından 467 bin mükellef yararlanıyor.

E-belge sayısı 30 milyarı aşacak

Ayrıca e-irsaliye, e-serbest meslek makbuzu, e-müstahsil makbuzu gibi toplamda 10 e-belge uygulamasıyla 2023 yılı sonunda düzenlenecek belge sayısı 30 milyarı aşacak. Aylık ortalama 200 bin yoklama ve 50 bin denetim faaliyeti de yapılıyor.

4,5 milyon belge

Uygulama, diğer kamu kurumlarının da hizmetine sunulurken 4,5 milyon civarında belge elektronik ortamda tebliğ edildi.

Haber Kaynağı: Anadolu Ajansı (AA)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir